آموزش خریداران, تالار مقالات

نکات مهم خرید بلبرینگ صنعتی 1401

خرید بلبرینگ صنعتی فروشگاه قطعات صنعتی ویکی صنعت

قبل از خرید بلبرینگ صنعتی بهتر است با ماهیت و انواع تجهیزات صنعتی آشنا باشید. در نهایت نیز با توجه به مزایا و کاربردهای هر کدام بهترین نمونه را برای خود خریداری نمایید. در این نوشته، درباره‌ی فاکتورهای تعیین کننده خرید بلبرینگ مانند توجه به نوع کاربرد، اصلی بودن آن و… اشاره کردیم و در آخر به معرفی انواع بلبرینگ‌های صنعتی پرداختیم.

بلبرینگ صنعتی چیست؟

دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی با انواع شفت‌های دوار تولید می‌شوند و بلبرینگ‌ها نیز به‌عنوان پشتیبان ژورنال (یک عضو متحرک) عمل می‌کنند. در واقع بلبرینگ‌ها یا همان یاتاقان‌ها یکی از عناصر ماشین‌ها هستند که حرکات نسبی سایر قطعات را محدود و اصطکاک بین قطعات متحرک را کاهش می‌دهند. یاتاقان‌ها به شکل ثابت نصب می‌گردند و بارهای شعاعی و محوری وارد بر یک ناحیه‌ی مشخص را تحمل می‌کنند.

به همین خاطر است که نام انگلیسی آن Ball (توپ) Bearing (تحمل کردن) می‌باشد. این روزها استفاده از انواع یاتاقان‌ها در مهندسی مکانیک ضروری است. به هنگام خرید بلبرینگ صنعتی توجه داشته باشید که این قطعات هر چقدر که کیفیت بهتری داشته باشند وسیله مورد نظر شما طول عمر و سرعت بیشتری خواهد داشت. ضمن اینکه تولید گرما و سروصدا نیز کمتر خواهد شد.

آموزش خرید بلبرینگ

به هنگام خرید بلبرینگ باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت تا در زمان کار با این قطعه مشکلی به وجود نیاید. بلبرینگ انواع مختلفی را شامل می‌شود که هرکدام از آن‌ها برای کاربرد و استفاده خاصی تولید شده‌اند.

در زمان خرید باید مشخص کنید که برای انجام چه کاری قصد خرید بلبرینگ را دارید به طور مثال برای استفاده در کشاورزی باید بلبرینگی را خرید که برای ساخت ماشین‌آلات کشاورزی تولید می‌شوند.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد خرید بلبرینگ اصل است. بدون شک نمونه‌های تقلبی این قطعه در بازار زیاد است بنابراین، برای خرید بلبرینگ اصل این نکات را در نظر بگیرید:

  • به جنس و نوع بسته‌بندی کردن بلبرینگ توجه کنید
  • توجه به نوشته‌ها و کدهای روی بلبرینگ که تعیین‌کننده مشخصات آن است. این کدها کشور سازنده‌ی بلبرینگ را مشخص می‌کند پس بهتر است کدها را بشناسید.
  • توجه به اعتبار برند و اصالت آن برند

نکات مورد توجه در انتخاب بلبرینگ صنعتی

بلبرینگ صنعتی به بلبرینگی گفته می‌شود که از آن بیشتر در صنایع سنگین و ماشین‌آلات صنعتی استفاده می‌شود. این بلبرینگ اندازه و ابعاد بزرگی دارد و از قدرت زیادی برای کار کردن در شرایط دشوار کاری برخوردار است.

در انتخاب و خرید بلبرینگ صنعتی باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد. اولین فاکتور، توجه به باری است که بلبرینگ توانایی تحمل آن را دارد. چون دو گونه بار وجود دارد که شامل بار محوری و بار شعاعی می‌شود. هر نوعی از بلبرینگ برای تحمل بار محوری یا شعاعی طراحی و ساخته شده است. البته بعضی از بلبرینگ‌ها توانایی تحمل هر دو بار را دارند. در این خصوص برای انتخاب و خرید بلبرینگ صنعتی مناسب حتما از مشاوره کارشناسان این حیطه استفاده کنید.

سرعت چرخش یک فاکتور دیگر است که باید در خرید این قطعه‌ی صنعتی به آن توجه کرد. بعضی از بلبرینگ‌ها توانایی تحمل سرعت‌های بالا را دارند پس در هنگام خرید باید به ساختار بلبرینگ صنعتی توجه کرد.

عامل دیگری که باید به آن توجه کرد عمر بلبرینگ است عواملی مانند سرعت و استفاده زیاد می‌تواند بر طول بلبرینگ تأثیر بگذارد.

انواع بلبرینگ‌های صنعتی:

  • بلبرینگ شیار عمیق
  • بلبرینگ خود تنظیم
  • بلبرینگ تماس زاویه‌ایی
  • بلبرینگ کف گرد
  • بلبرینگ صنعتی آیگرک
  • بلبرینگ صنعتی تمام سرامیک
  • بلبرینگ صنعتی کم فالور
  • بلبرینگ استیل
  • بلبرینگ های صنعتی مقطع باریک
  • بلبرینگ ان جی
  • بلبرینگ چشمی
  • بلبرینگ صنعتی مینیاتوری
  • بلبرینگ آیگرگ ان تی ان
  • بلبرینگ شعاعی دما بالا
  • بلبرینگ دمام بالا
  • بلبرینگ صنعتی مفصلی
  • بلبرینگ مخروطی
  • بلبرینگ قفس و رولر

 

قیمت بلبرینگ صنعتی اصل

به هنگام خرید بلبرینگ صنعتی MCB یا بلبرینگ SKF، مسلما مهم‌ترین عاملی که به آن در کنار کیفیت توجه می‌کنید، قیمت محصولات خواهد بود. نکته‌ی قابل ذکر این است که قیمت این قبیل محصولات به شدت تحت تاثیر عواملی همچون نوسانات ارزی و تحریم‌ها می‌باشد. لذا لازم است که پیش از خرید خود نسبت به استعلام قیمت بلبرینگ مورد نیاز خود اقدام نمایید.

بلبرینگ‌ها یکی از اساسی‌ترین قطعاتی است که نسبتا سریع‌تر از سایر قطعات دچار فرسودگی می‌شوند لذا احتمالا در طی سالها شما مجبور به تعویض چند باره‌ی آن‌ها خواهید بود. روغن‌کاری مناسب بلبرینگ‌ها می‌تواند منجر به افزایش طول عمر آن‌ها شود.

نمایندگی فروش بلبرینگ ویکی صنعت

همانطور که در بخش انواع بلبرینگ‌ها دیدید این قطعات دارای انواع مختلفی می‌باشند. ضمن این که هر کدام از این نمونه‌ها توسط طیف گسترده‌ای از برندها تولید می‌شوند. لذا به هنگام خرید بلبرینگ صنعتی دست شما کاملا باز است تا بهترین و مناسب‌ترین نمونه‌ها را برای خود بخرید. اما گاهی این تنوع محصولات می‌تواند منجر به سردرگمی شما شود.

فروشگاه ویکی صنعت یکی از نمایندگان معتبر فروش انواع بلبرینگ می‌باشد که ضمن ارائه بهترین محصولات، به مشتریان خود مشاوره‌های کاربردی پیش از خرید کالای اورجینال و دست اول ارائه می‌دهد.

خرید و فروش انواع بلبرینگ

یکی از مؤلفه‌های مهمی که در فروش و خرید بلبرینگ صنعتی تاثیر می‌گذارد، خدمات پس‌از فروش تامین‌کنندگان است. فروش محصولات داخلی باید در کنار عرضه محصولات وارداتی انجام شود تا افراد به هنگام خرید قدرت مقایسه داشته باشند و در نهایت نمونه‌هایی را خریداری کنند که بیشترین مناسبت را با دستگاه مورد نظرشان دارند. اگرچه محصولات خارجی غالبا کیفیت بهتری دارند اما عملکرد برخی از برندهای ایرانی نیز قابل قبول است.

لیست قیمت قطعات صنعتی

برای این که بتوانید هنگام خرید بلبرینگ صنعتی بهتر تصمیم بگیرید سعی کنید همیشه قطعاتی را خریداری نمایید که دارای گارانتی‌های بلندمدت هستند. همچنین ضمانت‌نامه‌ها به میزان زیادی از ریسک خرید شما کم خواهند کرد. گارانتی محصولات ویکی صنعت در صفحه محصول درج شده است.

⭕️راهنمای تشخیص قطعات اورجینال

یکی دیگر از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که به‌هنگام خرید بلبرینگ صنعتی باید به آن توجه داشت، تشخیص محصولات اصل از فیک می‌باشد. حتی اگر قصد خرید نمونه‌های فیک را دارید باید به‌هنگام خرید کاملا از این موضوع آگاه باشید. همچنین نمونه‌های تقلبی و غیر اصل از قیمت کمتری برخوردار هستند. اما متاسفانه برخی از سودجویان نمونه‌های فیک را نیز با قیمت گزاف می‌فروشند لذا صرفا اعتنا به قیمت محصولات کفایت نمی‌کند.

بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات هر برند را می‌توانید در سایت شرکت آن برند مشاهده کنید. به‌هنگام بررسی بسته‌بندی محصولات باید به رنگ، فونت نوشته‌ها، وجود لیبل‌ها یا هولوگرام‌ها و سایر مشخصه‌های ظاهری توجه نمایید.

کشور سازنده قطعات صنعتی
هر برندی بومی یک کشور است و این موضوع را می‌توان از شماره فنی محصولات نیز متوجه شد. اگر یک قطعه برند فرانسوی دارد اما در آلمان تولید شده است قطعا غیر اصل می‌باشد. بنابراین شما باید پول کمتری را برای آن پرداخت نمایید.

فروشگاه ویکی صنعت با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در بازار قطعه‌های صنعتی و لوازم یدکی سبک و سنگین، در زمینه واردات انواع بلبرینگ نیز گام‌های موثری برداشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید بلبرینگ اصل و کاربردی حتما از مشاوره افراد خبره در این فروشگاه بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *